اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

شهرداری به توسعه مترو توجه چندانی ندارد/فرسوده بودن 40 درصد از ناوگان اتوبوس رانی شهر تهراندو عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تهران پرس از وضعیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفتند.

اقبال شاکری در خصوص وضعیت ناوگان اتوبوس رانی شهر تهران اظهار داشت: با توجه به مشکلات چند سال گذشته ناشی از عدم نوسازی و اجرای طرح توسعه ناوگان درسال جاری حدود 40 درصد از ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور به سن فرسودگی رسیده‌اند و در سال آینده این عدد به حدود  50 درصد افزایش خواهد یافت و باید در این زمینه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای شورای شهر تهران مصوبه ای در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوس رانی شهر تهران داشته باشند.

وی در ادامه افزود:از حدود 6 هزار اتوبوسی که در شهر تهران در حال تردد و خدمت رسانی هستند،یک هزار تا یک هزار و 500 دستگاه اتوبوس فرسوده بوده و باید از ناوگان اتوبوس رانی خارج شوند.

دولت سهم خود را در بخش حمل و نقل عمومی پرداخت کند

عضو شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در بودجه سال 93 توجه ویژه ای به ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد داشت خاطرنشان کرد: در برنامه پنجساله دوم شهرداری تمهیدات خوبی برای توسعه ناوگان اتوبوس رانی و حمل و نقل پیش‌بینی شده است که امیدواریم دولت یازدهم اعتبارات خوبی برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران در نظر بگیرد که البته این اعتبارات به موقع در اختیار شهرداری قرار گیرد.

شاکری در پایان اظهار داشت: تجهیز شهرداری ها به سامانه های مدیریت هوشمند حمل ونقل و ترافیک، تسریع در خصوصی سازی ناوگان و به کارگیری تمام ظرفیت آن برای جابه جایی شهروندان به ویژه در شهرهای بزرگ ، استفاده از توان بخش خصوصی در سرمایه گذاری برای زیرساخت‌های این حوزه، تعامل هرچه بیشتر با دیگر سازمانهای دخیل در این امر و در نهایت انجام برنامه ریزی های لازم و اتخاذ تدابیر مناسب جهت نیل به اهداف منظور شده است.

محمد سالاری با بیان اینکه مهمترین راهکار برای کاهش آلودگی هوای تهران توسعه مترو است، اظهار داشت: متاسفانه مشاهده می‌شود که شهرداری و دولت به این امر توجه ندارند و همین امرموجب تشدید آلودگی هوا در پایتخت شده است.

مرگ سالانه 4 هزار تهرانی بر اثر آلودگی هوا

وی با اشاره به اینکه سالانه  بیش از  4 هزار نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند، ادامه داد: اگر هر چه سریعتر تمهیداتی برای کاهش آلودگی هوا صورت نگیرد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افزایش مرگ و میر  بر اثر این معضل در تهران خواهیم بود.

 رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی شورای شهر موضوع آلودگی هوا تهران است که تمام اعضای این شورا به طور جدی در صدد ارائه و انجام راهکار‌هایی برای گسترش حمل و نقل عمومی خصوصا خط ریلی مترو در آینده‌ای نزدیک هستند.

سالاری بیان کرد: یکی از راهکار‌هایی که می‌تواند در کاهش آلودگی هوای تهران بسیار موثر باشد بحث استانداردسازی تولیدات داخلی توسط خودروسازان است که متاسفانه تا کنون به آن توجه چندانی نشده است و این موضوع  هم یکی از دغدغه‌های شورا است.

وی تصریح کرد: خودروسازان باید به سمتی پیش روند که تولیداتشان به استاندارد یورو4 برسد که متاسفانه شاهد هستیم آنها هنوز هم با استانداردهای قدیمی محصولاتشان را وارد بازار می‌کنند که این امر در تشدید آلودگی هوای تهران بسیار تاثیر گذاشته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه در بودجه 93 و برنامه متمم شورای شهر تهران بودجه مترو افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: مساله از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و استانداردسازی خودروهای تولیدی برای کاهش آلودگی هوای تهران در اختیار دولت بوده و شورای شهر نمی‌تواند در این زمینه اقدام کند و امیدواریم که دولت با ارائه راهکار‌های مناسب هر چه سریعتر به استاندارسازی خودروها و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام کند.

 

منبع : تهران پرس - یکشنبه 01 دي 1392 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 دی 1392برچسب:شهرداری,مترو,اتوبوس رانی,, توسط |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.